Forum www.tsunamiguild.fora.pl Strona Główna

[Paladin][Build] Retradin

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.tsunamiguild.fora.pl Strona Główna -> Klasy / Paladin
Autor Wiadomość
Targenus
Class Leader



Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:23, 01 Lis 2010    Temat postu: [Paladin][Build] Retradin




Poradnik by Astielek


FAQ
I NEWBIE

1.WSTĘP
2.EXP
3.INFORMACJE OGÓLNE
4.PROFESJE I PRZYDATNE UMIEJĘTNOŚCI

II ENDGAME

5.BUILD ENDGAME'OWY-CO?JAK I DLACZEGO?
6.W CO INWESTOWAĆ? W JAKIEJ KOLEJNOSCI I DLACZEGO?
7.JAKI GEAR NAJLEPSZY?JAKIE GEMY?JAKIE ENCHANTY?
8.CO ZABIERAĆ NA RAID?JAKIE CONSUMABLE? JAKIE ELIXIRY?

III ZAKOŃCZENIE

9.MOWA KOŃCOWA

IV UPDATE


AD 1
W związku z brakiem jakiegokolwiek solidnego poradnika dla retradina PvE i rosnącemu stereotypowi, że retri spec i PvE nie idą w parze postanowiłem na podstwaie swojego doswiadczenia gry tą klasą i wielu spostrzeżeń opracować ponniższe kompendium wiedzy, które pozwoli odwieść większość graczy od sceptycznego nastawienia do DPS-u paladyna oraz zobrazuje rzeczywiste jego możliwosci. Zaznaczam przy tym, ze ów poradnik powstał na bazie tylko moich doświadczeń i większosć kwestii jakie zostały tutaj zawarte są tylko moim zaleceniem do sposobów gry tą postacią i nie są jakimkolwiek wyznacznikiem dla innych ogarniętych paladynów retri grających PvE na serwerze HG i odnosi się do aktualnych możliwosci gry na nim.
AD 2
Na początku obale pewien stereotyp, który wiele osób propaguje, a który mija się z celem i szkodzi zamiast pomagać szybko expić naszego paladyna. Otóż jest to exp drzewkiem protection. Faktem jest, że wytrzymałosc i umiejętnosci naszej postaci pozwolą nam utrzymać na sobie 10 mobków questowych bezproblemowo ale nikt nie moze zaprzeczyc, ze bić je będziemy 30 minut a retradin te same 10 mobków questowych zabije po kolei w 20 minut. Dobrym pomysłem jest exp deep retri czyli wszystkie talenty aż do 70 lvlu inwestujemy w drzewko retribution z wyjątkiem 5 punktów, które umieszczamy w Divine Strength w drzewku holy kosztem no Deflection. Reszta talentów zbyt wielkiego znaczenia nie ma. Ciekawym rozwiązaniem jest również wbicie lvlu 60 i rebuild pod Holy z Holy shockiem i kilkoma talentami upodabnijącymi nas do shockadina czyli paladyna bazującego na spell dmg i czarach zadających holy dmg. Jest to rozwiazanie możliwe tylko w przypadku odpowiedniego ekwipunku i wbrew pozorom pozawal wbić upragniony 60 lvl conajmniej równie szybko jak w deep retri. Expiąc pierwszym sposobem gracz powinien się skupiać przede wszystkim na itemach posiadających duze ilosci strength-attack power-intellectu-staminy/agility w podanej kolejności jeśli chodzi o priorytet konkretnych elementów.
AD 3

Poniżej zamieszczone i opisane są podstawowe informacje o spellach paladyna oraz opis ich przydatnosci w PvE dla retradina(bardziej doświadczony gracz AD 3 może śmiało pominąć):
AURY:
-Devotion aura-zwiększa armor twój i partnerów w Twoim party(dla retradina absolutnie nie przydatne przy czym w endgame'owym buildzie w drzewku talentów protection umieszczamy w modyfikatorze tej aury 5 punktów. Dlaczego? O tym dowiesz się w dalszej częsci),
-Retribution aura-każdy cios celu zadany Tobie i party zadaje holydmg temu celowi modyfikowany przez spell dmg(całkowicie nie przydatne),
-Shadow/fire/fost resistance aury-zwiększa ressist na czar konkretnej szkoły magii o 70 w kazdym przypadku(nie można o tych aurach powiedzieć, ze nie sa przydatne bowiem przy konkretnych encounterach zdarza się, że są wręcz wymagane ale są to przypadki szczególne-aura dla Locka tankującego Blinda bądź maga tankującego Krosha)
-Concentration aura-zmniejsza o 35% szansę na zakłocenie castowania(dla holy paladyna w pvp aura niezbędna...dla retri natomiast bezużyteczna)
-Sanctity aura-bardzo istotna i w sumie naważniejsza dla retradina aura dostepna z talentów zwiększająca holy dmg o 10% a ulepszona boostujaca dmg party o 2%(obowiązkowa aura dla każdego retri paladyna PvE)

BLESSINGI
-Blessing of the Kings-zwiększa wszelkie atrybuty o 10% (na raidzie 25-osobowym nit nie może tego buffa nie dostać),
-Blessing of Might-zwiększaAttack Power o X. Możliwy do zmodyfikowania i ulepszenia przez talenty do 20%(obowiązkowy dla melee dps-ów w tym również dla Ciebie),
-Blessings of Salvation-zmniejsza threat generowany przez gracza o 30%(obowiązkowy do rzucenia dla kazdego castera a czasem również na poziomie raidowym T5 dla melee dps-ów i Ciebie)
-Blessing of Light-dodaje bonus czarów leczących na celu(przy nadmiarze paladynów i blessów moze się okazać bardzo przydatne dla np. Tanków)
-Blessing of Protection-ciekawa bańka paladyna, która rzucić można na kazdego w raidzie dając mu odpornosć na wszelkie ataki fizyczne jednocześnie blokujac je również w druga stronę(bardzo przydatne w przypadku nieuwagi, któregoś z dps-ów, który przebije i jest zagrożony instant deadem)
-Blessing of Sacrifice i Blessing of Freedom-pierwszy przenosi X dmg ze sprzymierzonego targetu na paladyna, drugi z kolei sprawia, ze osoba, na którą został rzucony jest niewrażliwa na efekty spowalniające(oba blessy sa niezbędne w grze PvP natomiast przy PvE są bezużyteczne tymbardziej dla retradina. Jedynym sensownym użyciem BoF moze być Static Charge na melee dps-ie w czasie bicia Lady Vashji kiedy jest jednocześnie w „rootsach”)

SEALE
-Seal of the Crusader- daje bonus dla ataków melee oraz zwiększa ich prędkosć o 40% przy czym kazdy kolejny atakna tym sealu jest słabszy. Modyfikowany z talentów o bonus 3% do crit dla party (obowiązkowy i najważniejszy praktycznie seal paladyna. Judgment tego seala obowiazkowy jest na początku kazdej walki nawet na większym trashu(SSC/EYE) Co daje? Przede wszystkim boostuje dmg twojego party i wielu przypadkach taka jest własnie rola paladyna.
-Seal of Command- daje szansę na dodatkowy atak z holy dmg w wysokości do 70% średnich obrażeń broni a ponadto judgment tego seala na celu, który jest zestunowany zwiększa dmg tego judgmenta( seal obowiązkowy i podstawowy do DPS-owania retradinem w przypadku alliance. Zaraz po początkowym judgmencie crusadera nastąpić powinno odpalenie tego seala i spam jego judgmentem na zmianę z Crusader strike, o którym mowa bedzie później. Niestety z bonusu tego judgmenta na zestunowanym targecie w PvE raczej nie skorzystamy bowiem większośc bossów i trashy jest immune na wszelkiego rodzaju efekty stunujące w tym nasz Hammer of Justice)
-Seal of Wisdom/Seal of Light-odpowiednio pierwszy z nich zjudgmentowany na targecie zwraca nam manę, drugi natomiast leczy osoby stojace w zasięgu melee zjudgmentowanego targetu(heal z tego seala nie jest w żaden spsób modyfikowany przez BH rzucającego)-(oba seale w moim mniemaniu nie są przydatne retradinowi. W krytycznej sytuacji seal of Wisdom moze nas uratować przed utratą many co jest bardzo ważne w przypadku retri paladyna aczkolwiek poniżej dowiemy się jak można takowej utraty many uniknąć a tym samym nie potrzebne będzie używanie tego seala)
-Seal of Righteousness-seal zadający dodatkowe obrażenia holy zależne od prędkosci broni jaką posiadamy w sekwencji: wolna broń-większy dmg, szybsza broń-systematycznie mniejszy dmg. Judgment tego seala również zadjae obrazenia holy, które modyfikowane są przez spell dmg oraz talenty w drzewku holy do 15%(seal, którego nie pamietam abym kiedykolwiek uzywał....Przydatny tylko dla tankadina bądź shockadina)
-Seal of Justice-rzucony target pozwala na spowolnienie tego targetu uderzeniami melee(ten seal również uważam za nieprzydatny przy czym do PvP jest w niektórych przypadkach niezastąpiony)
-Seal of Vengeance(tylko Alliance)-dot holy dmg stackujacy sie na targecie do 5 razy poprzez uderzenia melee(niezastąpiony dla tankadina, dla nas natomiast bezużyteczny),
-Seal of Blood(tylko Horda)- seal działający podobnie do SoC aczkolwiek zalezy on tylko od Attack Power paladyna, natomiast SoC modyfikowany jest również przez spell dmg.( od kiedy tylko wprowadzono TBC trwają spory i polemiki, który seal jest lepszy do DPS-owania dla Blood Elfa. Osobiscie uważam a tutaj dużego doswiadczenia nie mam bowiem nie miałem przyjemnosci tego przetestowac ale śmiało stwierdzić mogę, ze powodzenie z jakim gracz będzie operował tymi sealami zależy tylko i wyłacznie od jego umiejętności i oceny sytuacji w jakiej się znajduje zważywszy na wszystkie specyficzne dodatki Seal of Blood. Niemniej stałe DPS-owanie dwóch tak samo wygearowanych paladynów tymi sealami nie różni się w stopniu duzym bo zwykle do maks. 15%)

AD 4
Priorytet dla nas to Blacksmithing i Minning potrzebny do wyskillowania tego pierwszego. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. W początkowym okresie kiedy jestesmy na etapie ubierania naszego retradina bardzo ciężko o odpowiedni gear. Najłatwiejszy do zdobycia czyli Bojkowy nie nadaje się kompletnie poza trinketem dającym bonus do Attack Power natomiast robiąc dps na poziomie 300 nikt nikt nie zabierze nas na raid 25 osobowy. Dlategoteż przyadtny nam będzie blacksmithing, za pomoca którego wykujemy sobie kilka itemów jakie pozwolą nam zbliżyc się do dpsu Feral Druida bądź słabiej ubranych rogali i warriorów fury. To samo dotyczy broni...Poniżej kilka linków do pozycji obowiazkowych:
Plans: Black Felsteel Bracers - Item - World of Warcraft
Lionheart Executioner - Item - World of Warcraft
Plans: Red Belt of Battle - Item - World of Warcraft (recka dropped by Serpentsrine Cavern)


Z czasem Minning można zamienic na bardzo dochodowy Enchanting i ulepszać swoje itemy.

AD 5
Kalkulator talentów 2.4.3 TBC - HellGround.pl
Pozwoliłem sobie odświeżyć link do buildu //Yason

Głownymi załozeniami buidu są Blessing of Kings, Sanctity Aura w stopniu ulepszonym, Improved Seal of the Crusader, Seal of Command no i oczywiscie Crusader strike. Poniżej bardziej szczegółowy opis poszczególnych działań:

Drzewko Holy:
Divine strngth-obowiazkowe. W przypadku paladyna 1 strength=2 attack power wiec w strength inwestujemy obowiązkowo(poza tym każda następna jakakolwiek inwestycja w strngth daje nam dzięki talentom 10% więcej)

Drzewko Protection
Devotion Aura-jak wspomniane było wyzej aura ta nie jest używana przez retradinów ale talent Redoubt działa tylko w przypadku używania tarczy czego z kolei retradini nie robią a skoro chcemy dotrzeć do talentu Blessing of Kings lepsza wydaje się być „armorowa aura”.
Precision-talent bardzo ciekawy i przydatny wpływający na nasz ewentualny „hit cap”. Wynosi on 9 % a dzięki tej opcji 3% mamy juz z talentów
Guardian's Favor-nie ma sensu się rozpisywać...mniejszy cd na bańke przyda się nam bardziej od większego armoru...To przeciez nie nas biją...
Blessing of Kings-spell buffujący target zwiększając jego atrybuty o 10%. Na raidach nie do zastąpienia

Drzewko Retribution
Benediction-obowiązkowe...zmniejsza koszt many judgmentow i seali o 15% a przeciez to na tym bazujemy DPS-ując
Improved Bleesing of Might-dwa talenty do rozdania dowolnie...ja je umieściłem w tym miejscu. Dodatkowy bonus dla meleee przydać się moze zawsze. W perspektywie czasu stwierdzam, że dawanie tutaj 5 talentów zamiast w benediction całkowicie się nie opłaca. Większa oszczędnośc many podczas bicia bossów na poziomie T4/T5 kosztem 30-50 ap ma naprawdę sens
Improved Judgement-zmniejszony cd o 2 sec judgmenta przy spamie SoC=większy DPS
Improved seal of the Crusader-retradin bez tego talentu niech nie nazywa się retradinem. Zwiększony % na crit party to nieoceniony boost
Conviction-zwiększony o 5% crit w melee. Bardzo miły talent, którego również nie moze zabraknąć
Seal of Command-bazujemy na tym sealu więc talent i uzywanie go jest oczywiste
Crusade-całkiem możliwe, ze niedoświadczony gracz nie odczuje różnicy w zainwestowaniu w ten talent bądź nie aczkolwiek bijąc cele posiadajace wiecej niz 3mln hp te „marne” 3% moze okazać się dmg dochadzącym do nawet 20-30k
Two handed weapon Specialization-6% większy dmg z 2H weapon... Nie do zaakceptowania jest jego brak
Sanctity Aura/Improved Sanctity Aura-Kolejny talent, na którym opieramy swój dps a przy tym boostujemy po raz kolejny dmg party o kolejne 2%
Sanctified Judgment-dzięki temu talentowi gracz musi byc naprawdę słaby zeby operujac samymi sealami i judgmentami stracił mane bez względu na długosć walki
Vengeance-krytyczne uderzenie=5% bonus do wszystkich Twoich obrazeń stackujacy się nawet do 3 razy i trwający 30 sekund
Sanctified Seals-ciekawy talent zarówno w PvE jak i PvP. Zwiększa % na crit wszystkich obrażeń i zmniejsza szansę na dispell Twojego seala o...100%
Repentance-dla zasady
Fanaticism-zmniejsza threat przez Ciebie wygenerowany o 30%(nie mówimy tu o kwestii odpalenia Righteous Fury) i zwiększa szansę na crit Judgmenta o 15%. Obowiązkowe 5 talentów
Crusader Strike-Wisienka na torcie. Instantowy atak zadający Holy dmg w wysokości 110% dmg z broni i odświeżający wszystkie seale na uderzonym targecie. I tak dla przykładu judgmentujemy seal of crusader a np. Tankadin judgmentuje seal of wisdom i nie musi się martwić, ze jego seal zniknie bowiem Ty swoim crusaderem sam go odświeżasz)


Jak nadmieniałem na wstępie nie jest to build jedyny i najlepszy a w moim mniemaniu najbardziej optymalny. Kazdy ma swoje opinie i spostrzeżenia i nimi się oczywiscie kieruje.

AD 6
Kazdy przyzwoity retribution paladyn wie, że podstawą jego ataku jest melee Attack Power. Nie to jednak jest najważniejsze. Pierwszym elementem jaki powinnismy brać pod uwagę jest STRENGTH(1strength=2 attack power oraz większy total dmg). Drugi element na jaki powinniśmy zwracać uwagę to CRIT RATING, następnie AGILITY(1 agi=0,04% na crit oraz +2 armoru)/czysty ATTACK POWER, INTELLECT(1int=10mana) i na końcu STAMINA(1 sta=10 hp). Dzięki takiej kolejności w itemach poziomu T4/T5 powinniśmy uzyskać:
820-860 STRENGTH
28-32% CRIT
2k-2,4k ATTACK POWER
Powyższe atrybuty pozwolą nam przy odpowiednim operowaniu Sealami i sugerowaniu sie podanymi przeze mnie wskazówkami uzyskac DPS na poziomie 1,2k na raidach T5.

Bardzo ciekawą kwestią i niestety rzadko spotykaną jest HIT CAP retradina. Mało znanym atrybutem melee dps-a jest Hit Rating, który zmniejsza szansę na nietrafienie celu czyli powszechnie Wam znany „miss”. Hit cap z kolei to ilosc Hit ratingu, która...nie pozwala nam nie trafić.I tak dla paladyna retri hit cap wynosi 126.16( 8% ). Jako ze z talentu precision otrzymujemy dodatkowe 3% na trafienie do upragnionego hit capa potrzeba juz tylko 79 hit ratingu ( 5 % ).
Kolejną ważna rzeczą jest Intellect... Każdy wie ile powstało tematów na forum typu „Jak nie wypluć sie z many retradinem?” albo „Retradin to burst dmg dopóty dopóki nie skończy mu się mana”. Zakładamy hipotetycznie, ze jest w tym trochę racji...Retri paladyn szybko traci manę ale to tylko w przypadku kiedy ktoś gra tą klasą nieumiejętnie bądź nie robi nic aby tą manę odzyskać. Są sposoby działania, które zapobiegają takiemu „wypluciu się z many”. Pierwszy to maksymalne wykorzystanie cooldownu potek na mane. Na czym to polega? Otóż potki na manę nie wypijamy wtedy kiedy many nam zaczyna brakować a wtedy kiedy stracimy jej tyle ile dana potka moze nam jej zwrócić. 2-minutowy cooldown takiej potki wypadnie nam potem nie po stracie całej many i atakowaniu prze minutę całkowicie jej pozbawiony a przy stanie 70-80% many. Potki są drogie...Fakt...Dlatego alternatywe stanowia kamyczki „Dark Rune”, które kosztem hp zwracają podobną ilosc many co potki. Mają co prawda wspólny cooldown ale jeśli chcemy byc oszczędni jest to bardzo dobre wyjscie. W ten oto sposób tajemnica „szybkiej utraty many” zostala rozwikłana a o Sealu of Wisdom mozemy zapomnieć.

AD 7
Jak było wspominane poradnik opiera się na możliwosciach serwera HG w momencie obecnym. Skoro itemów T6, Isle, ZA oraz S4 jeszcze nie ma zaprezentuje ponizej sprzęt jaki jest możliwy do osiągnięcia a najbardziej optymalny na dzień 14 kwietnia:
I GEAR(tak jak napisałem powyzej jest to gear najbardziej optymalny w mniemaniu moim i dość łatwy do zdobycia w gildi raidujacej T5 przy czym nie musi być w kazdym przypadku jedyny i najlepszy)
HEAD
Jak narazie nic ciekawszego od T5 nie znajdziemy...Alternatywą są google z engineeringu ale rzadko takowy posiadamy.
Crystalforge War-Helm - Item - World of Warcraft
Dropped by Lady Vashji-Serpentshrine Cavern
NECK
Telonicus's pendant of Mayhem dropped by Kael'thas Sunstrider-The Eye(Item otrzymywany z questa)
Telonicus's Pendant of Mayhem - Item - World of Warcraft
Choker of Animalistic Fury dropped by The Lurker Below-Serpentshrine Cavern
Choker of Animalistic Fury - Item - World of Warcraft
Pendant of the Perilous dropped by Trash-Serpentshrine Cavern
Pendant of the Perilous - Item - World of Warcraft
SHOULDER
Kolejna T-e piątka
Crystalforge Shoulderbraces - Item - World of Warcraft
Dropped by Void-The Eye
CLOAK
Thalassian Wildercloak dropped by Kael'thas Sunstrider-The Eye
Thalassian Wildercloak - Item - World of Warcraft
Razor-Scale Battlecloak dropped by Morogrim Tidewalker-Serpentshrine Cavern
Razor-Scale Battlecloak - Item - World of Warcraft
CHEST
Chest T5 dropped by Kael'thas Sunstrider-The Eye
Crystalforge Breastplate - Item - World of Warcraft
Idealny chest pod Hi Rating(jeśli nie mamy szans zdobycia Chestu T5, który równiez ma Hit rat bonus) to plate'owy chest z Lady Vashij jednak jeśli nie inwestujemy w hit capa nawet ogemowany chest T4 jest lepszy pod każdym względem.
Krakken-Heart Breastplate dropped by Lady Vashji-serpentshrine Cavern
Krakken-Heart Breastplate - Item - World of Warcraft
WRIST
Bracers of Eradication dropped by The Lurker Below-Serpentshrine Cavern
Bracers of Eradication - Item - World of Warcraft
(jeśli Hit Cap. Jeśli nie niezastąpione są na obecną chwile stare dobre wristy z HKMa)
Bladespire Warbands dropped by High King Maulgar-Gruul's Lair
Bladespire Warbands - Item - World of Warcraft
GLOVES
Łapki T5 dropped by Leotheras the Blind-Serpentshrine Cavern
Crystalforge Gauntlets - Item - World of Warcraft
WAIST
Red Belt of Battle (z Blacksmithingu-bez względu na to czy inwestujemy w hit raring jest to najlepszy dostępny pasek na serwerze HG. Recka dropped by Serpentshrine Cavern)
Red Belt of Battle - Item - World of Warcraft
Girdle on the Endless Pit dropped by Magtheridon-Magtheridon's Lair
Girdle of the Endless Pit - Item - World of Warcraft
LEGGINS
T5 dropped by Fathom-Lord Karathress-Serpentshrine Cavern
Crystalforge Greaves - Item - World of Warcraft
BOOTS
Warboots of Obliteration dropped by Morogrim Tidewalker-Serpentshrine Cavern
Warboots of Obliteration - Item - World of Warcraft
Irostriders of Urgency dropped by Nightbane-Karazhan
Ironstriders of Urgency - Item - World of Warcraft
FINGERY
Band of the Ranger-General dropped by Kael'thas Sunstrider-The Eye
Band of the Ranger-General - Item - World of Warcraft
Ancestral ring o Conquest dropped by The Lurker Below
Ancestral Ring of Conquest - Item - World of Warcraft
Ring of Thousand Marks dropped by The Prince Malchezaar-Karazhan
Ring of a Thousand Marks - Item - World of Warcraft
Ring of the Recalcitrant dropped by Magtheridon-Magtheridon's Lair(item do zdobycia z questa)
Ring of the Recalcitrant - Item - World of Warcraft
TRINKETY
Bloodlust Brooch dropped by...trinket do zdobycia za 41 Badge of Justice
Bloodlust Brooch - Item - World of Warcraft
Tsunami Talisman dropped by Leotheras the Blind-Serpentshrine Cavern
Tsunami Talisman - Item - World of Warcraft
Hourglass of the Unraveller dropped by Temporus-The Black Morass
Hourglass of the Unraveller - Item - World of Warcraft
Dragonspine Trophy dropped by Gruul the Dragonkiller-Gruul's Lair
Dragonspine Trophy - Item - World of Warcraft
WEAPON
World Breaker dropped by fathom-Lord Karathress-Serpentshrine Cavern
World Breaker - Item - World of Warcraft
Hammer of Naaru dropped by High King Maulgar-Gruul's Lair(tylko ze względu na łatwą możliwość zdobycia)
Hammer of the Naaru - Item - World of Warcraft

Wszystkie "pseudo bronie" typu Gorehowl nie są w zadnym stopniu nawet przyzwoite a lepszy DPS zrobimy wykuwając Stormheralda czy Lionheart Executionera wbrew wszelkim pozorom...

II ENCHANTY
HEAD
Glyph of the Outcast (17str/16int)-łatka za revered w Lower City
Glyph of the Ferocity(34 ap/16hit rat)-łatka za revered w Cenarion Expedition-tylko w przypadku inwestowania w hit rating przy czym wskazane jest otrzymanie Hit Capa z samych itemów a w head i tak włozenie 17str/16int
SHOULDER(TYLKO ŁATKI ZA REPUTACJIE SCRYERS/ALDOR)
(W PRZYPADKU SCRYERS)
HONORED-Inscription of the Blade(+13 crit strike rating)
EXALTED-Greater inscription of the Blade(+15 crit strike rating/+20 attack power)
(W PRZYPADKU ALDORÓW)
HONORED-Inscription of Vengeance(+26 attack power)
EXALTED-Greater Inscription of Vengeance(+30attack power/+10 crit strike rating)
BACK
Greater Agility (12 agility)
CHEST
Exceptional Stats(+6all stats)
WRIST
Brawn(12 strength)
HANDS
Major Strength(15 strength)
LEGGINS
Nethercobra Leg Armor(+50ap/+12 crit)-ŁATKA Z LEATHERWORKINGU-NIE JEST TO ENCH
FEET
Dexterity (12 agility)
FINGER 1
Stats(+4 all stats)-tylko jeśli mamy enchanting
FINGER 2
Stats(+4 all stats)-tylko jeśli mamy enchanting
WEAPON
Crusader(chance na bonus +100 strength na 15 sec)-może się wydawać mniej istotny niz savagery aczkolwiek po licznych i długotrwałych testach oraz obliczeniach crusadera umieszczam wyżej od savagery
Enchant Weapon - Crusader - Spell - World of Warcraft
Savagery(+70 ap)
Enchant 2H Weapon - Savagery - Spell - World of Warcraft
Mongoose(+120 agility/zwiększona prędkosć ataku)-bardzo ciekawa koncepcja jaką od dawna chciałem testować ale niestety nie miałem do tego warunków(wyjaśnienie dalej), a która została przeze mnie omówiona szczegółowo i przetestowana z innym doświadczonym graczem. Otóż zwykliśmy myślec, ze moongose i wolna 2H weapon nie idą w parze....też tak myslałem jednakze...ciekawa koncepcja z trinketem dragonspine trophy z dość ciekaweym bonusem zwanym haste Ratingiem(zwiększona prędkosć ataku) i bonus z moongose dają niespodziewany efekt w postaci kosmicznego combo dmg wprawdzie nie na dłuższy czas ale w perspektywie „marnego” savagery warto to sprawdzić i gorąco zapraszam retradinów do testów tej kwestii. Niestety mój niesamowity pech zwiazany z instancją raidową gruul's Lair nie pozwolił mi na uzyskanie potrzebnego trinketu, który stanowi podstawę do osobistego przetestowania możliwosci moongosa:<.
Enchant Weapon - Mongoose - Spell - World of Warcraft

III GEMY
META GEMY
Relentless Earthstorm Diamond(+12 agility/+3% crit dmg)-zdecydowanie dominujący...Nie będe wymieniał innych bowiem uważam ten gem za priorytetowy
Relentless Earthstorm Diamond - Item - World of Warcraft
CZERWONE GEMY
Bold Living Ruby(+8 strength)-jak juz wspominałem strength, strength i jeszcze raz strength...Od zapasu tych gemów żaden retradin jeszcze nie stracił(alternatywa jest 20AP za honor z Champion's Hall ale wrzucić można tylko jeden taki gem przy czym nie jestem zwolennikiem takiego manewru)
Bold Living Ruby - Item - World of Warcraft
ŻÓLTE GEMY
Rigid Dawnstone(+8 hit Rating)-Do Hit Capa wymagane jest odpowiednie ogemowanie. Ten gem jest w tym przypadku niezastapiony
Rigid Dawnstone - Item - World of Warcraft
Smooth Dawnstone(+8 crit strike rating)-inwestując w crit przydatny...Jeśli koncepcja jest inna umieszczam go tu tylko z sentymentu
Smooth Dawnstone - Item - World of Warcraft
Smooth Ornate Dawnstone(+10 cri strike rating)-gem za honor(podobnie jak w przypadku +20ap max jeden można używać) dostępny w Champion's Hall
Smooth Ornate Dawnstone - Item - World of Warcraft
NIEBIESKIE GEMY
Nie polecam żadnego...
POMARAŃCZOWE GEMY
Enscribed Fire Opal(+4 strength/+5crit strike rating)-dropped by Hero mode Mana-Tombs. Rewelacyjny gem, ba... rzekłbym, że na chwilę obecną najlepszy możliwy do osiągnięcia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Inscribed Noble Topaz(+r strngth/+4 crit strike rating)-drugi w kolejności jeśli chodzi o jakość i efektywność. Bardzo przydatny przy czym również niezwykle tani
Inscribed Noble Topaz - Item - World of Warcraft
Etched Fire Opal(+5 strength/+4 Hi rating)-bardzo ciekawy biorąc pod uwagę inwestycje w Hit rating a jednocześnie potrzebną nam jak woda strength
Etched Fire Opal - Item - World of Warcraft
FIOLETOWE GEMY
Sovereign Nightseye(+4 strength/+6 stamina)-nic ciekawszego na dzień dzisiejszy niestety nie ma
Sovereign Nightseye - Item - World of Warcraft


AD 8

Kazdy z nas wie, ze istnieją różnego rodzaju "wspomagacze", którymi swoje możliwości i atrybuty możemy powiększać. Jest kilka elementów bez jakich na raidzie 25-osobowym się nie obejdzie. Kwestią obowiązkową jest tu jedzonko czyli 30-minutowy(w niektórych przypadkach krótszy) buff dodatkowy z cookingu. Polecam tutaj +20 STRENGTH/+20 SPIRIT --> Roasted Clefthoof - Item - World of Warcraft .Dalszym nieodzownym bagażem jaki pownniśmy mieć na raidze są scrolle. Tutaj polecam Scroll of Strength V(+20 strength-z talentów dostajemy bonusowe 2 strength), Scroll of Agility V(+20 agility-zwiększamy nasz crit o pawie cały 1%) oraz w zaleznosci od naszych zasobów finansowych Scroll of Intellect V(+20 Intellect czyli+200 many). To jednak nie wszystko... Podstawowym wspomagaczem są flaski i elixiry. Flaski to elementy buffujace nas przez 2 godziny aczkolwiek aktywny moze być tylko jeden flask i nie może być mieszany z jakimkolwiek elixirem. Najciekwaszym jest Flask of Relentless Assault --> Flask of Relentless Assault - Item - World of Warcraft dający nam 120 Attack Power. Jeśli nie decydujemy się na flaski i wolimy być zaopatrzeni w Elixiry musimy wiedzieć, ze dzielą sie one na 2 grupy: Battle Elixiry oraz Guardian Elixiry. Aktywne nie mogą być jednocześnie 2 elixiry tej samej grupy. Najlepszym zestawieniem tutaj jest Elixir of Major Strength --> Elixir of Major Strength - Item - World of Warcraft dający nam 35 strength na czas jednej godziny oraz Elixir of Draenic Wisdom --> Elixir of Draenic Wisdom - Item - World of Warcraft dający nam dodatkowe 30 Intellectu i Spiritu.

AD 9

Jak wspomniane było w wielu miejscach wszystko powyższe powstało na podstawie moich doświadczeń i mojego poglądu na sposób gry paladynem retribution więc nie chcę aby ktoś myślał, że to wyznacznik czegokolwiek a wszystko wyżej opisane jest najlepsze i niezmienne. Każdy gracz używa swojego mózgu, instynktu oraz pomysłowosci urozmaicając sposób swojej gry w sposób lepszy bądź gorszy. Dziękuje za przeczytanie do końca mojego przewodnika po magicznym retradinie i w razie pytań zapraszam na PW bądź w grze nick Astielek, Tralyan bądź Astiel.
Pozdrawiam

IV MAŁY UPDATE ZBANOWANEGO JUŻ NA WIEKI RETARDYNA


1 KILKA SCREENÓW Z DPS-EM I DAMAGE DONE NA RAIDACH POZIOMU T6 I FINALNEGO BOSSA T5

Jak wszyscy wiemy i da się to zauważyć w wielu tworzonych tematach na forum dps jaki robi retri paladyn jest po prostu słaby. A przynajmniej taki panuje stereotyp i fama szerzona przez ludzi, którzy nigdy z dobrym retradinem nie mieli do czynienia a o grze PvE wiedzą tyle ile się naraidowali Hoggera i kapitana na Alterac Valley . Aby me słowa były podparte jakimis sensownymi dowodami dołączam poniżej obiecane wcześniej screeny z poziomem DPS-u jaki osiągałem a jaki niektórym wydawałby się wręcz niemożliwy do uzyskania.

– Kael'thas Sunstrider – walka bardzo wyczerpująca i co najciekawsze, dająca większe przywileje ranged dps-om, którzy to w przeciwieństwie do melee graczy nie przerywają swojego dps-u w myśl obowiązującej taktyki na tego bossa. Mimo to jak widać na screenach retradin radzi sobie całkiem dobrze. Nadmienię tylko, że pomysł z elixirami na manę i strength(próbowałem tego sposobu z myślą o większej ilości many na dłuższa walkę) okazał się gorszy od flaska na AP.




– Anetheron – boss T6, na którym szanse wyrównane mają zarówno melee jak i ranged dpsi ze względu na praktycznie stały dps. Jak widać na załączonym screenie(juz po ubiciu i regenie a co za tym idzie juz nie widać mojego „never ending mana”) również na takim bosie retradin radzi sobie nieźle zarówno w damage done jak i dps.




– Azgalor – przedostatni boss T6(tokenowy), który nie ukrywam...promuje raczej melee dps i ranged, którzy nie są skupieni na dps-owaniu pojawiających sie w czasie walki demonów. Pech chciał, ze demonem a co za tym idzie instant deadem poczęstowany zostałem ja sam :/ . Na załączonym screenie zaobserwować można ciekawe zjawisko... DPS retri paladyna jest o ponad 100 większy niż najlepiej ubranych locków i magów na serwerze. Czy nadal ktos uważa to za niemożliwe do osiągniecia?




– Archimonde – finalny boss Mount Hyjal, którego ubicie jest nie lada osiągnięciem. Wbrew pozorom może sprawiać trudność w ciągłym dpsowaniu i typowemu casterowi, i również klasom melee. Oczywistym problemem jest tu pojawiający sie ogień i ciągły ruch całego raidu w celu jego uniknięcia. Ranged ma problem z castowaniem, natomiast melee z ustawieniem sie w odpowiednim miejscu aby nie wpaść po fearze w ów ogień a w dodatku z dala od MT, którego mozemy nipotrzebnie „wysadzic w powietrze” Air Burstem . Screen zrobiony niestety po jednym z nieudanych podejsć ale jak widać Sumptuasticowa atmosfera na g czacie wróży ubicie go w następnej próbie .




Dorzucam screen for fun z Curatora... Jeszcze w bardzo słabym gearze i ograniczonych Te czwórkach.




2 UPDATE MOŻLIWEGO DO ZDOBYCIA GEARU

Przed uaktualnieniem mojego poradnika dostępne do ubicia było T4/T5 (bez Kaela). Obecnie mamy dostępne całe Hyjal Summit i 4 bossy Black Temple (Najentus, Supremus, Teron G., Reliquary of Souls) no i oczywiście Kael. W zwiazku z tym dołączam kilka itemków o jakich zdobycie można się pokusić i tym samym przyczynic sie do upgrade'u naszego DPS-u.

HEAD
Lightbringer Faceguard dropped by Archimonde(Mount Hyjal)
Lightbringer War-Helm - Item - World of Warcraft

Ogromny upgrade dps'u a w połączeniu z dostępnymi łapkami z Tieru 6 o manę nie musimy się juz martwić.

GLOVES
Lightbringer Handguards dropped by Azgalor(Mount Hyjal)
Lightbringer Gauntlets - Item - World of Warcraft

Jak wyzej.

WRIST
Furious Shackles dropped by Rage Winterchill(Mount Hyjal)
Furious Shackles - Item - World of Warcraft

Z odpowiednim gemem minimalnie lepsze od naszych zasłużonych wristów z HKM'a.

CHEST
Crystalforge Breastplate dropped by Kael'thas Sunstrider(The Eye)
Crystalforge Breastplate - Item - World of Warcraft

Do czasu chestu T6 nic lepszego po prostu nie zdobędziemy.

RING
Band of the Ranger-General dropped by Kael'thas Sunstrider(The Eye)
Band of the Ranger-General - Item - World of Warcraft

Band of the Eternal Champion (item za reputację w Scale of the Sands-Hyjal Summit/oczywiscie Exalted)
Band of the Eternal Champion - Item - World of Warcraft

Zestawienie obu tych fingerów to opcja obecnie najlepsza. Spisują sie rewelacyjnie pod kazdym względem.

WEAPON
Vengeful Gladiator's Bonegrinder (weapon S3 do zdobycia za 1850 ratingu arenowego)
Vengeful Gladiator's Bonegrinder - Item - World of Warcraft

Zbyt pochopnie? Absolutnie nie. Spisuje sie wspaniale do PvE a jej wybór okazał się strzałem w dziesiątkę. Zbugowany ostatnio World Breaker przy niej to spadek o około 200 dpsu... Mówi to samo za siebie.

Cataclysm's Edge dropped by Archimonde(Mount Hyjal)
Cataclysm's Edge - Item - World of Warcraft

Biorąc pod uwagę same liczby jest to najlepsza obecnie dostępna broń dla warriora z odpowiednim buildem i oczywiscie paladyna retri. Nie miałem okazji przetestować jej oficjalnie a co za tym idzie nie będę się na jej temat wypowiadał bowiem z doświadczenia wiem, że cyferki to nie wszystko na co trzeba zwracać uwagę .

3 MONGOOSE & 2 H WEAPON & DRAGONSPINE TROPHY

Wspominałem juz kiedyś o pewnym triku, który podsunął mi pewien zaprzyjaźniony retradin, a który niewątpliwie zaskoczył mnie niezmiernie. Chodzi tu mianowicie o trinket z Gruula Dragonspine Trophy oraz enchant Mongoose na naszą broń.

Trinket Dragonspine Trophy
Dragonspine Trophy - Item - World of Warcraft

Enchant Mongoose
Enchant Weapon - Mongoose - Spell - World of Warcraft

Mongoose zwiększający prędkość ataku i Agility, które w sumie retradinowi za bardzo potrzebne nie jest w teorii nie powinno nadawać się na wolną 2 H Mace, której swingi oddzielone są zrobieniem przez nas herbaty w kuchni . Co innego kiedy zestawimy to z trinketem, którego bonus zwiększa nam haste rating czyli prędkość ataku o 325. Częstotliwość procowania obu tych „gadżetów” sprawia, że praktycznie co pól minuty/minutę na 10 sec nasz melee atak jest w stanie podnieść DPS o 15/20% w zależnosci też od armoru i specyfiki danego bossa po czym wraca do normalnego poziomu aż do kolejnego procnięcia. W perspektywie czasu po dokładnym przeanalizowaniu działania tego triku nie myślę juz nawet o zakładaniu Crusadera a juz tymbardziej Savagery(mam nadzieję, ze żaden retradin PvE tego nie nosi) .

4 FILMIK Z ROTACJĄ ORAZ DMG JAKIE JEST ZADAWANE

Niestety nie udało mi się zrobić filmiku przed banem i raczej go juz niestety nie zrobię. Mogę jedynie opisać pewien szkielet rotacji jakiej używałem...

– Seal of Crusader(po tym natychmiastowy judgment) – Seal of Command - Crusader strike – Judgment – I teraz w zależnosci od cd(mieszają się) Judgmentu Seal of Command oraz Crusader Strike'a prowadzimy dalszy DPS bazujac na tych 3 spellach.
– Spellu Consecration nie używamy(wyjątkiem są fale na Mount hyjal z dodatkiem Holy Wrath), spellu Hammer of Wrath staramy się unikać chyba, że nie koliduje z żadnym innym cd, Avenging Wrath(popularne skrzydełka) używamy najlepiej w momentach pewnego dpsu (jeśli jesteśmy pewni, że jakiś Water Tomb czy Fear nie wyrzuci nas na sporą odległość od bossa) maksymalizując cd spella aby dało się w miarę mozliwości uzyć go 2 bądź nawet 3 razy w czasie walki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Targenus dnia Pon 10:56, 01 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.tsunamiguild.fora.pl Strona Główna -> Klasy / Paladin Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin